След като хитовата анимация Смелата Ваяна от 2016 г. се превърна в абсолютна глобална сензация и докосна семейства по целия свят, е време отново да стягаме багажа, защото от 29 ноември се отправяме към Мотонуи и неговите удивително блестящи брегове със Смелата Ваяна 2. Връщаме се във вдъхновения от полинезийските традиции свят за дългоочакваното продължение, което ще ни отведе далеч отвъд познатите води и ще ни залее с неповторими емоции.
В Смелата Ваяна животът на любимата ни героиня претърпява неочакван обрат, когато тя получава обаждане от предците си и е призована да обедини своя народ. Не след дълго авантюристичната и енергична мореплавателка се впуска в ново епично пътешествие. Обединила отново сили с полубога Мауи и придружена от чисто нов екипаж от колоритни герои, Ваяна отплава за необятните и загадъчни морета на Океания. Търсенето им ги отвежда до отдавна изгубени води, където се сблъскват с митични същества, древни загадки и скрити опасности на всяка крачка.
В ексклузивния първи трейлър се разкрива зашеметяващата анимация, която ни очаква, като видеото същевременно загатва за част от хумора и екшъна, които предстоят. Виждаме Ваяна, която се подготвя за поредното си приключение, срещаме се със стария ѝ приятел Мауи, чиято ярка личност просто не може да остане незабелязана, и се запознаваме с част от новите интригуващи герои.
Режисьори на Смелата Ваяна са Джейсън Хенд и Дейвид Г. Дерик Дж., който е и сценарист на филма. Продуценти са Ивет Мерино, Кристина Чен. В оригинал ролите озвучават Аули'и Кравальо, Дуейн Джонсън, Алън Тудик и др.
Ставаме част от екипажа на Смелата Ваяна от 29 ноември само в кината на 2D и 3D.
от Александър РайчевНа всеки нормален човек със сигурност поне веднъж в живота му се е случвало да се събуди и да не може да се опомни в първия момент къде е, какво време на денонощието е или дори кой е той самия.Какво се случва обаче, ако индивидът си спомня всичко пределно ясно, но светът изглежда го е забравил?Това е основния въпрос, пред който се изправя героят на Лиам Нийсън в премиерния екшън-трилър „Без име”.Изключително уважаваният британски актьор се превърна в истинска екшън звезда на новото хилядолетие с изненадващия глобален хит „Твърде лично”, който донесе почти 227 милиона долара приходи точно преди 2 години.Оттогава насам актьорът продължи успешната серия със заглавия като „Сблъсъкът на титаните” и „А отборът”.Режисираният от Жауме Колет-Сера („Гол 2”, „Къщата на восъка”) трилър продължава линията на „Интернешънъл” с Клайв Оуен, ситуирайки снимките на голямо холивудско заглавие на немска територия, като този път зимен Берлин служи изцяло за истински декор на действието.Продуцентът Джоуел Силвър („Умирай трудно”, „Смъртоносно оръжие”) добре знае какво иска публиката и й предлага едно увлекателно и заплетено приключение в стила на „Теория на конспирацията”.Зрителят е поставен на мястото на главния герой, ботаника д-р Мартин Харис, и заедно с него преодолява съмненията около истинското му „Аз” и пречките до доказването на истината пред властите.Нийсън е актьор, който винаги предизвиква доверието и симпатиите на публиката, така че настоящата роля също не е огромно предизвикателство в това отношение. Именно това обаче прави по-интересен и отговора на въпроса дали привидно благонравният и почтителен доктор не крие нещо съвсем различно под фасадата на щастливо женен учен, пристигнал в немската столица за участие в биотехнологична конференция.Повече от очевидно е, че „Без име” се опитва да се възползва от успеха на „Твърде лично” и дори си позволява да използва аналогичен плакат за рекламната си кампания.А дали новото филмово предложение е на нивото на доказалия се хит?Отговорът е по-скоро отрицателен, въпреки че сам по себе си „Без име” е достатъчно добър филм, за да не съжалявате за времето прекарано в кинсалона и похарчените пари за билет.Нийсън сам по себе си винаги заслужава внимание, независимо в какво се снима, но тук той получава подкрепа и от стабилен поддържащ състав, който включва Даян Крюгер, Ейдън Куин, Дженюъри Джоунс, Франк Лангела и Бруно Ганц, като последния оставя своя отпечатък с ролята на пенсиониран агент на бившето ЩАЗИ, чийто стремеж към разкриване на истината е движещата сила в живота му.Филмът разполага с ограничен бюджет, но въпреки това успява да спечели от автентичната атмосфера на студената немска столица и професионализма на местните снимачни екипи, който едва ли е изненада за хората, следящи тенденциите в световното филмопроизводство.И тъй като „Без име” се маркетира като екшън, то си струва да отбележим добре конструираното автомобилно преследване по заледените улици на Берлин, което на моменти прилича по-скоро на добре отрепетирано изпълнение на двойка фигуристи, състезаващи се за световната титла.„Без име” не предлага нещо невиждано и революционно на публиката, но успешно разказва една интригуваща история, която с помощта на Лиам Нийсън гарантира на създателите на филма стабилни постъпления и възможност да продължат с разработването на професионално изпипани жанрови продукции. ... още »
Представяме ви българския плакат на филма "Световна инвазия: Битка Лос Анджелис". Филма тръгва по кината у нас от 18 март 2011г., а лентата е описвана като комбинация между „Блек Хоук” и „Денят на Независимостта”. ... още »
Продуцираният от Джоуел Силвър екшън-трилър, “Без име”, зае лидерската позиция в американския бокс офис. Премиерната лента на режисьора Жауме Колет-Сера регистрира общи приходи от 21,770,000 долара.След големия успех на лентата от 2008 година, “Твърде лично”, почти всички екшън-филми с участието на ирландсия актьор Лиам Нийсън се представят прилично в Америка.По всичко изглежда, че “Без име”, в който Нийсън е в главната роля, няма да бъде изключение, и само до една седмица ще успее да покрие вложения бюджет от 30 милиона долара. Очакванията сa “Без име” да се представи много по-добре от предишния студиен екшън-трилър с Лиам Нийсън, “А отборът”.На втора позиция застава новата фантастична продукция “Аз съм номер четири”, която за премиерния си уикенд спечели 19,500,000 долара. Въпреки че очакванията бяха за приходи от над 20 милиона долара, лентата все пак успя да се представи достойно, въпреки сериозната конкуренция ат страна на анимационния “Гномео и Жулиета” и “Без име”. Филмът няма да постави рекорди в бокс офиса, но без съмнение ще събере приходи, които ще покрият бюджета от 50 милиона долара. Според източници от студиото DreamWorks, ако продуцирания от Майкъл Бей и Стивън Спилбърг филм донесе над 60 милиона долара само в САЩ, това автоматично ще даде зелена светлина на втората част. Според бокс офис анализаторите, “Аз съм номер четири” ще се представи значително по-добре извън границите на Северна Америка.Анимацията “Гномео и Жулиета” е на трето място с приходи, две седмици след премиерата, от 50,421,000 долара. Озвучената от Емили Блънт и Джеймс Макавой продукция продължава успешното си представяне и дори може да се каже, че надмина очакванията на специалистите. След като се превърна в анимацията с най-успешния премиерен уикенд за месец февруари, “Гномео и Жулиета” успя само за една седмица да удвои приходите си. Ако няма сериозен спад в посещаемостта, до две седмици лентата ще може да се похвали с приходи от близо 100 милиона долара, само в САЩ.Комедията “Жена на заем”, с участието на Адам Сандлър, Дженифър Анистън и Хайди Монтаг, заема четвърта позиция, с приходи от 60,756,000 долара, за две седмици по кината. Имаше съмнения, че след сравнително успешния премиерен уикенд, филма на Денис Дуган ще претърпи сериозен спад в приходите, но имайки в предвид сегашния резултат, тази прогноза не се сбъдна. Въпрос на време е преди “Жена на заем” да достигне границата от 100 милиона долара и да бъде причислен към успешните продукции на звездата Адам Сандлър.Третото премиерно заглавие тази седмица, “Агент XXL 3: Еволюция”, застава на пето място в класацията. За уикенда, филма с Мартин Лоурънс е спечелил общо 17,000,000 долара. Преди премиерата, много анализатори предричаха, че третата част от поредицата “Агент XXL” ще се провали в бокс офиса. Но лентата доказа, че Мартин Лоурънс все още успява да привлича публиката и въпреки че спечеленото до момента не може да се нарече впечатляващо, то е напълно достатъчно за трети филм от комедиен франчайз. В най-добрия случай, “Агент XXL 3: Еволюция” ще успее да повтори успеха на втората част, която през 2006-та година спечели 70 милиона долара в САЩ.Документалния музикален филм за тийн-звездата Джъстин Бийбър, “Джъстин Бийбър: Никога не казвай никога”, е на шеста позиция с приходи от 48,473,000 долара, за две седмици престой в кината. Триизмерната лента не успя да се превърне в предричания голям бокс офис хит, но все пак покри бюджета си от 13 милиона долара.“Речта на краля”, с участието на Колин Фърт и Джефри Ръш, заема седмо място. Филмът надмина всички очаквания на анализаторите и за тринадесет седмици натрупа 103,278,000 долара. Успехът на тазгодишния „Оскаров” претендент е повече от изненадващ, защото много рядко, продукции от този жанр дори успяват да се сдобият с киноразпространение в САЩ. Ако лентата се превърне и в големия победител в нощта на „Оскарите”, приходите без съмнение ще продължат да се покачват, независимо от конкуренцията.Трилърът “Съквартирантката” е на осма позиция с приходи от 32,694,000 долара, спечелени за три седмици по кината.В дните след премиерата си, лентата се представяше напълно прилично, но изглежда, че през двете седмици след това не е успяла да привлече нови зрители. Въпреки това, филма вече покри вложения бюджет и най-вероятно, преди да бъде свален от големия екран, ще достигне границата от 50 милиона долара.Историческият екшън с Чанинг Тейтъм и Доналд Съдърланд, “Орелът”, е девети в класацията. За две седмици, продукцията е спечелила 15,041,000 долара. За съжаление, “Орелът” ще бъде причислен към историческите ленти, които минават почти незабелязано по американските кина. Въпреки талантливия актьорски състав, лентата не успя да привлече вниманието на публиката, и създателите ще трябва да разчитат на по-добро представяне в европейските държави и Австралия.Комедията с Натали Портман и Аштън Къчър, “Просто секс” е на десето място със спечелени за пет седмици, 66,033,000 долара. Филмът вече успя да надмине очакванията на създателите си и по всичко изглежда, че приходите ще продължават да се покачват. Бюджетът от 25 милиона долара бе покрит в седмицата след премиерата, а прогнозите са, че “Просто секс” ще успее да спечели 90 милиона долара само от прожекциите в Америка.Бокс офис класация на Северна Америка за периода18 февруари - 20 февруари1 Unknown - $21.8M / $21.8M2 I Am Number Four - $19.5M / $19.5M3 Gnomeo & Juliet - $19.4M / $50.4M4 Just Go with It - $18.2M / $60.8M5 Big Mommas: Like Father, Like Son - $17M / $17M6 Justin Bieber: Never Say Never - $13.6M / $48M7 The King's Speech - $6.57M / $103M8 The Roommate - $4.1M / $32.7M9 The Eagle - $3.56M / $15M10 No Strings Attached - $3.12M / $66M ... още »
Чанинг Тейтъм неоспоримо е новия секси симпатяга на Холивуд. Звездата му изгря през 2006 г. с лентата "В ритъма на танца", с която спечели популярност чрез завидните си танцови умения. Миналата година актьорът направи и първата си по-сериозна роля в романтичната драма по романа на Никълъс Спаркс "С дъх на канела". От тази седмица по кината тръгна и новия му филм "Орелът".Специално за списание "GQ" Чанинг разказва за първите стъпки в кариерата и разкрива амбициите си.Как започва деня ти?С бира. Трябва и ти да изпиеш една. Така и двамата ще се почувстваме по-добре.Вярно ли е, че преди да станеш актьор, си бил стриптийзьор?Да. Не ме е срам от миналото ми на стриптийзьор. Не съм от хората, които ще крият мръсното си минало. Честно казано исках хората да знаят за това.Не смяташ ли, че това може по някакъв начин да повлияе на кариерата ти?Ами никой все още не ме търси за ролята на адвокат. Изглежда имам още доста да се доказвам.А как се отрази на достойнството ти?Добре. Казах си, че трябва да го върша известно време, да съм луд за малко. Пък после всичко щеше да се нареди.Значи си човек, който обича адреналина. Откъде идва цялото това желание за лудост?Мисля, че хората дават пари, за да гледат как актьорът минава през стени. Иска ми се да бъда точно такъв. Всички сме чували: "Мили Боже, Джони Деп наистина скочи от тази сграда. Той е чисто луд. Искам да бъда като него."Това ли е най-голямата ти амбиция?Има толкова много неща, които искам да направя. Например искам да взема художник, музикант, фотограф и няколко приятели танцьори и да пътуваме заедно из Африка. Да снимаме всичко по пътя и да видим какво ще се получи. Искам да науча колкото се може повече. За щастие, имам толкова много време. ... още »
Новият сериал на Димитър Митовски - "Под прикритиe", ще стартира в ефира на БНТ през април, "хвърляйки ръкавицатa" на другия проект на продуцента - "Стъклен дом" по bTV. За разлика от него обаче, новата поредица ще залага далеч повече на криминалните елементи, което обяснява и защо е обявена като заглавие в жанра крими драма (с любовни изстрели, по думите на създателите й).Режисьори ще бъдат същите имена - освен Митовски, над сериала ще работят Димитър Гочев и Виктор Божинов. Не по-малко интригуващи са звездите в актьорския състав, с чиято поява стартира и сериозна конкуренция срещу колегите им от "Стъклен дом".Първото познато име е Захари Бахаров, който ще е в ролята на престъпник и ще се бори за рейтинг по БНТ, докато по-малкият му брат – Явор Бахаров, се изявява в "Стъклен дом" по bTV, Владимир Пенев ще е лидер на мафиотска организация, красивата му съпруга ще е топмоделът Ирена Милянкова (няма как да избягаме от сравнението с Луиза Григорова), а главният персонаж отново е поверен на непознато лице.Това е младият Ивайло Захариев, който се надява на същия успех, който постигна Калин Врачански след дебюта на "Стъклен дом". В каста е и Христо Мутафчиев - в ролята на претърпяващ трансформация от негативен в положителен герой.Сюжетът разказва за полицай под прикритие (Захари Бахаров), който се внедрява в престъпна организация и се бори за справедливост, но неочаквано се влюбва в съпругата на боса й.Поне за момента, "Под прикритие" е обявен с един сезон от 12 епизода по 54 минути, но както и самият Митовски обича да казва: "Ако публиката го хареса, със сигурност ще има и продължение". ... още »
Тази година всички потребители на интернет ще имат възможност да видят церемонията за наградите "Оскар" с най-големи подробности, съобщи ИТАР-ТАСС.Американската академия за кинематографично изкуство и наука е разработила технологична новост, която позволява на желаещите да направят интерактивна "разходка" около и в Кодак тиътър в Лос Анджелис преди, по време на и след церемонията.Благодарение на новата интернет услуга "Достъп за всички" желаещите ще могат да видят на компютърния си екран всичко, което снимат повече от 20 видеокамери, разположени край червения килим пред Кодак тиътър, на сцената му, зад кулисите, в гримьорните и даже в помещението, предназначено за акредитирани журналисти и за интервюта с лауреатите на награди.Маршрутът на интерактивната "разходка" ползвателите ще могат да избират самостоятелно, подбирайки нужните им камери с помощта на компютърната мишка.83-ата церемомия по връчването на наградите "Оскар" ще проведе на 27 февруари и ще бъде излъчена от телевизия Ей Би Си в над 200 страни по света.Номинациите за тазгодишните награди “Оскар” можете да видите тук ... още »
За първи път два български дебюта ще се състезават с филми от цял свят в СофияЗа девети път ще бъде присъдена Голямата награда за най-добър филм в Международния конкурс (първи или втори игрален филм на режисьори от целия свят). Международното жури на 15-ия София Филм Фест ще определи основните награди на фестивала.Тази година 173 филма от 54 държави проявиха интерес към Международния конкурс на София Филм Фест. Сред кандидатствалите имаше филми от Австралия, Кения, Тайланд, Нигерия, Нова Зеландия, Филипините... Финалната дузина включва разнообразна палитра от филми от 4 континента – копродукция на Португалия, Русия, Испания и Бразилия, филми от Израел, Иран, Ирландия, Великобритания, Турция, Унгария, Швеция, САЩ, още една копродукция – между Германия и Аржентина и за първи път в историята на София Филм Фест – два български филма!Звездата на международната копродукция „Америка” (2010) е Чулпан Хаматова. Родена в Казан, актрисата е не само знаменитост в Русия, но и любимка на европейските режисьори. Участията и в международни продукции са добре познати на българската публика, която е имала възможност да види „Лунен татко”, „Сбогом, Ленин”, „Лудост посред лято”, „Хартиеният войник” и „Приспивни песни”, благодарение на София Филм Фест през годините. Чулпан Хаматова беше специален гост на фестивала през 2009 година. Копродукцията между Португалия, Русия, Испания и Бразилия „Америка” е игрален дебют за младия режисьор Жоау Нуно Пинто.Той пише сценария като драматична любовна история, която се случва в среда на бедност и престъпност, там където емигрантите от Източна Европа и аутсайдерите на португалското общество търсят мястото си. Чулпан Хаматова е в ролята на привлекателната рускиня Лиза, омъжена за дребния мошеник Виктор. След една разрушителна буря в района на предградието, където живеят, малкият им свят се преобръща и променя завинаги.„Денят, в който не съм се родила” (2010), копродукция между Германия е Аржентина, е игралният дебют на режисьора Флориан Мику Косен, създаден пет години след успеха на късометражния му филм „Нощта на вълците”.Той е и автор на сценария, в сътрудничество с Елена фон Саукен. За главната роля на Мария, германка озовала се в Буенос Айрес на път към Чили, е избрана известната акртриса Джесика Шварц. Тя има зад гърба си повече от 20 роли в киното и телевизията, и споделя, че любимите й филми винаги ще останат независимите дебюти на млади европейски режисьори. След различни случайни събития по време на престоя си в Буенос Айрес, Мария постепенно открива неподозирани факти за собствения си живот и истинските си родители....„Децата на зеления дракон” (2010) на унгарския режисьор Бенце Миклаузич е вторият му игрален филм след успешния дебют от 2002 г. „Сомнамбули”. Оттогава са и признанията за уменията му като сценарист и режисьор – Наградата на ФИПРЕССИ от фестивала във Висбаден през 2002 г., Наградата на публиката и Наградата за дебютен сценарии на Унгарската филмова седмица от същата година. С огромен опит в киното и телевизията, Миклаузич е снимал и продуцирал късометражни и телевизионни филми, бил е и актьор в началото на кариерата си.В „Децата на зеления дракон” главният герой е самотен агент на недвижими имоти, принуден да продаде един склад в предградията. На пръв поглед една нормална случка може да преобърне представите ни за съвременното общество, в което всичко на повърхността изглежда спокойно и нормално. Тук се проявява майсторството на режисьора, който усложнява ситуацията, създавайки един хаотичен и сложен свят. Иранският филм „Кучешка пот” (2010) е дебют за режисьора, сценариста и продуцента Хюсейн Кешаварз. Той е участвал и в монтажа му, с особено внимание към всеки детайл от провокативната творба.В нея публиката ще стане свидетел на проблемите на младите в живота в съвременен Иран – невъзможността да изразяваш желанията и копнежите си.Изправени пред лицето на един жесток и консервативен режим, шестима млади иранци мъчително потискат личностни желания и стремежи. Филмът „Кучешка пот” тепърва ще печели адмирациите на публика и критика не само поради художествените си качества, но и заради смелостта на създателите му.Израелският режисьор Нир Бергман ще представи втория си игрален филм „Лична граматика” (2010) в София. В последните няколко години в киноиндустрията на Израел правят впечатление режисьори и филми с изключителна стойност, признати от критиката и публиката в целия свят, като една от отличителните им характеристики е липсата на компромиси към темите и изразните средства. Към списъка с имена като Ари Фолман и Самуел Маоз се нарежда и Нир Бергман. Още с дебютния си игрален филм „Прекършени криле” (2002) Бергман печели Наградата на публиката, на екуменическото жури и Наградата C.I.C.A.E. на Берлинале през 2003, и още Гран при на фестивала в Токио и награда от фестивала в Палм Спрингс. В основата на втория му проект „Лична граматика” стои романът на Давид Гросман, писател с особен поглед върху историята на Израел. Подобно на сюжета в романа, камерата се връща към 60-те години в новосъздадената страна Израел и личната съдба на едно момче, което отказва да порасне. Всъщност метафората с историята на персонажа носи директни препратки към социалните промени и някои непопулярни истини. Макар че творбата вече успя да спечели номинация за най-добър филм на Израелската филмова академия и отново голямата награда в Токио, все още има много критици, които изтъкват съображението, че филмът няма да успее да впечатли масовия зрител с трудните си за възприемане послания.Може би именно това превръща „Лична граматика” в задължителен филм за любителите на независимото кино, което е далеч от фалшифициране на историческите сюжети.Английският сценарист Пол Фрейзър дебютира в игралното кино с „Моите братя” (2010) – ирландска продукция, която тепърва ще трупа активи от награди по световните фестивали. Режисьорът, популярен като сценарист в киното и телевизията, е носител на награда за най-добър сценарий от Международния филмов фестивал в Солун през 1997 за филма „Twenty Four Seven”. Фрейзър има в актива си и номинации за най-добър сценарии на Наградите за британското независимо кино през 1999 и 2008 година.След повече от десет години като сценарист Пол Фрейзър предприема следващата стъпка заставайки зад камерата на първия си късометражен филм – „Мръсникът”, създаден през 2006 г. С него режисьорът влиза във фокуса на внимание от страна критика и продуценти, с номинацията за „Златна мечка” за късометражен филм в Берлин през 2006 година. „Моите братя” носи белезите на голямото кино, в което брилянтно разказаната история и актьорският състав са от особено значение.Ирландска провинция, годината е 1987, а трима братя навръх празника „Вси светии” решават да тръгнат на епично пътешествие. Целта им е да открият нов часовник на умиращия им баща. На фона на типичния ирландски пейзаж момчетата преминават през изпитания най-вече в братските си отношения и откриват, че най-съществен е пътят им към дома.Американският филм „Полският бар” (2010) на режисьора Бен Бърковиц, по негов сценарий в съавторство с Бен Редгрейв разказва историята на млад евреин, израснал в буржоазно семейство на бижутери. Рубен иска да докаже себе си като хип хоп ди джей и работи за полски гангстери в местен стриптийз клуб. В света на секса, кокаина и насилието, той се натъква на нещастната Ибони (в ролята на шефа на клуба е индирок легендата Мийт Лоуф).По-късно се появява негов силно религиозен братовчед - Мойсей, който кара Рубен да си зададе въпроси за своите собствени действия и убеждения. Семейството, алчността и вярата се изправят срещу младия евреин, докато той се бори с гангстерския Чикаго. „Полският бар” е филм за загубите и оцеляването. Чрез бездиханно реалистичния си стил филмът разкрива запотените барове, пълни със секс, наркотици и гняв. Това напрежение извежда на преден план човешката същност от искреното състрадание до слепите амбиции”, пише критиката за втория игрален опит на Бен Бърковиц.През 2000 г. той снима „Мъжкарят”, където работи отново в тандем със сценариста Бен Редгрейв. Филмът е представен на кинофестивалите в Берлин и Лос Анжелис. Бърковиц и Редгрейв се срещат в Школата на Института по изкуство в Чикаго.Пишат сценария на „Полският бар” по времето, когато заедно работят над няколко документални филма. Самият Бърковиц също е израснал в силно религиозно семейство.Киното със скандинавски адрес винаги е асоциирано с новаторски кино език, кинематографични, актьорски и сценарни експерименти. Подобна е и шведската продукция „Симфония на шума” (2010) на режисьорите Ола Симонсон и Йоханес Стярне Нилсон. Филмът е игрален дебют за дългогодишния тандем Ола Симонсон и Йоханес Стярне Нилсон, режисьори с впечатляваща биография и пълен списък с награди за късометражните си филми. За дебюта си „Музика за един апартамент и шест барабанисти” те печелят номинация за „Златна палма” за късометражен филм в Кан 2001. „Симфония на шума” е своеобразно продължение на големия интерес на създателите си към възможностите на музиката. От друга страна филмът безкомпромисно критикува реалността, в която живеем. В нея допускаме спокойно вредния шум около себе си, но не и истинското изкуство на музиката. Абсурдната история около полицейския комисар Амадеус Варнебринг, член на известна музикална фамилия и музикален инвалид, е колкото комична, толкова и поучителна. А музикалния съпровод е толкова съществена част от филма, че може да бъде определен като самостоятелен персонаж.В дебюта си „Скелети” (2010) Ник Уитфийлд е сценарист и режисьор, въпреки че публиката на Острова го познава добре като актьор в комедийни филми и телевизионни сериали. До голяма степен в „Скелети” той представя и личното си отношение към сериозните теми – с много английско чувство за хумор и задължителната ирония към него. Историята на филма напомня за изключителните традиции на британският комедиен жанр от „Монти Пайтън” до наши дни. Сюжетът разказва за двама специалисти по екзорсизъм – Саймън и Бенет. Те буквално работят по отстраняване на скелети от гардероби и скринове на не едно английско семейство, спазвайки правилата на тайнствена „процедура” с древни български корени. Типичните за всяка английска комедия неочаквани обрати превръщат филма в истински шедьовър.Изречението „Ако си достатъчно смел” е избрано като мото от дебютиращия в игралното кино турски режисьор Селим Гюнеш, който е и сценарист на „Снежнобяло” (2010). За основа на филма е използван текстът „Айрян” на майсторът на късия разказ Сабахатин Али – световно признат турски писател. Зрителите ще открият непосредственото изпълнение на младият турски актьор Хакан Коркмаз, изпълняващ ролята на малкото момче Хасан, продавач на айрян. Филмът успява да улови не само духа на епохата - 70-те години на 20 век, но и атмосферата и историите на обикновените хора в дълбоката турска провинция. Според критиката името на Гюнеш ще се нареди до важните имена на съвременното турско кино.За първи път в историята на София Филм Фест два български филма ще се борят за приза в Международния конкурс на фестивала.Световната премиера на „Подслон” (2010) на Драгомир Шолев беше в секцията „Нови режисьори” на фестивала в Сан Себастиан, а на Фестивала на българското игрално кино във Варна е отличен с награди за дебют и за операторска работа. Историята разказва за 12-годишния Радо, син на треньора по водна топка Стойчев, който се изживява като пънкар. Баща му не може да разбере защо. След като е бил добър с него, синът му е готов на всичко, за да избяга с „първите срещнати на улицата наркомани”. Филмът е камерен и в него участват три деца и двама възрастни - Янина Кашева и Цветан Даскалов. Това ще бъде голямото завръщане на Янина Кашева в българското кино, след като в края на 70-те нашумя с „Всичко е любов” на Борислав Шаралиев и „Голямото нощно къпане” на Бинка Желязкова. Съсценаристи на „Подслон” са Разван Радулеску, Мелиса де Рааф и Драгомир Шолев. Оператор е Крум Родригес, продуценти са „Клас филм”, Българската национална телевизия и Националния Филмов Център. Драгомир Шолев вече е отличаван на София Филм Фест през 2005 г., когато неговият „Преди живота, след смъртта” получи наградата за най-добър късометражен филм в конкурса Jameson и бе представен в Седмицата на критиката в Кан. По-същото време се заражда и идеята за „Подслон”.Игралният дебют на Виктор Чучков-син „TILT” (2010) участва в конкурса в София след три отличия на фестивала за българско игрално кино „Златна роза” във Варна през 2010. Продуценти на филма са „Чучков Брадърс” (България), Ostlicht Filmproduktion (Германия) и Българската национална телевизия. „TILT” е заснет в София и в немското градче Хайлигенщат, където главните герои Сташ, Ангел и Гого Торосян емигрират. Името на филма идва от термин в играта флипер. Главният герой Сташ, заедно с трима свои приятели мечтае за собствен бар с флипери, билярдни маси и хубава музика. Случайната му среща с Беки прераства в опасна авантюра, която поставя героите в истински TILT. Актьорският състав е уникална комбинация от млади открития след тригодишен кастинг, заедно с утвърдени имена в българското кино. Оператор е Рали Ралчев („Писмо до Америка”, „Самсара”, „Луна Папа”). Режисьорът Виктор Чучков – син влиза в света на киното още на 10-годишна възраст, като получава специална диплома за главна детска роля от Международния филмов фестивал в Москва през 1981 г. за ролята си в българския филм „Йо-хо-хо”. Оттогава той преследва мечтата си – да създава кино, но от другата страна на камерата – като режисьор. ... още »