След като хитовата анимация Смелата Ваяна от 2016 г. се превърна в абсолютна глобална сензация и докосна семейства по целия свят, е време отново да стягаме багажа, защото от 29 ноември се отправяме към Мотонуи и неговите удивително блестящи брегове със Смелата Ваяна 2. Връщаме се във вдъхновения от полинезийските традиции свят за дългоочакваното продължение, което ще ни отведе далеч отвъд познатите води и ще ни залее с неповторими емоции.
В Смелата Ваяна животът на любимата ни героиня претърпява неочакван обрат, когато тя получава обаждане от предците си и е призована да обедини своя народ. Не след дълго авантюристичната и енергична мореплавателка се впуска в ново епично пътешествие. Обединила отново сили с полубога Мауи и придружена от чисто нов екипаж от колоритни герои, Ваяна отплава за необятните и загадъчни морета на Океания. Търсенето им ги отвежда до отдавна изгубени води, където се сблъскват с митични същества, древни загадки и скрити опасности на всяка крачка.
В ексклузивния първи трейлър се разкрива зашеметяващата анимация, която ни очаква, като видеото същевременно загатва за част от хумора и екшъна, които предстоят. Виждаме Ваяна, която се подготвя за поредното си приключение, срещаме се със стария ѝ приятел Мауи, чиято ярка личност просто не може да остане незабелязана, и се запознаваме с част от новите интригуващи герои.
Режисьори на Смелата Ваяна са Джейсън Хенд и Дейвид Г. Дерик Дж., който е и сценарист на филма. Продуценти са Ивет Мерино, Кристина Чен. В оригинал ролите озвучават Аули'и Кравальо, Дуейн Джонсън, Алън Тудик и др.
Ставаме част от екипажа на Смелата Ваяна от 29 ноември само в кината на 2D и 3D.
Новият филм на Ларс фон Триер „Меланхолия” не се опитва да покаже една завършена история на големия екран. Триер бяга от нормите на обичайния филмов разказ и нарушава дори законите на физиката с една-единствена цел – да ни покаже депресията в нейните най-ужасяващи и всеобхватни форми.„Меланхолия” прилича на картина, в която художникът се е опитал да вложи толкова много емоция, че в крайна сметка формите и образите се размиват, изчезват и на платното остава само емоцията. Лентата беше номинирана за "Златна палма" в Кан, а Кирстен Дънст получи наградата за най-добра актриса на фестивала точно заради тази майсторски предадена депресия.Меланхолията във филма струи от самата личност на Ларс фон Триер. Скандалният датски режисьор е преживял много остра депресия през 2006 г. и явно още се възстановява от нея. Последните му два филма – „Антихрист” и „Меланхолия”, са опит това чувство да бъде нарисувано с четката на един филмов режисьор.Ларс фон Триер ни лишава от възможността да разберем защо е нещастна неговата главна героиня. Ние виждаме само външните проявления на нейната депресия, докато тя предава бъдещия си съпруг, напуска работа и потъва в един мрачен свят на нихилизъм, от който изплува, за да произнесе присъда над целия свят: „Земята е зло. Не трябва да тъжим за нея”. Ларс фон Триер показва изострящата се депресия на героинята на Кирстен Дънст на фона на много по-глобална криза – непозната досега планета на име „Меланхолия” се приближава към Земята и е на път да унищожи човечеството.Режисьорът не се съобразява със законите на физиката и предпочита да създаде един сюрреалистичен свят, в който подобно явление е възможно. Ларс фон Триер не се интересува много и от научнофантастичните елементи в своя филм. Той използва доста специални ефекти, но камерата почти не напуска затворения свят на героинята.Представяйки „Меланхолия” Триер се пошегува, че лентата ще бъде неговият опит да навлезе в жанра на Роланд Емерих – холивудски режисьор, известен със скъпи филми за бедствия като разкритикувания както от кинаджиите, така и от учените „2012”. Макар и „Меланхолия” действително да напомня по нещо за „2012”, най-малкото с пренебрегването на законите на физиката, Триер се фокусира не върху спектакъла, а върху развитието на героите си.Филмът по-скоро трябва да бъде сравняван с независимата американска лента „Другата Земя”, която също излезе тази година. И двете ленти, а също и спечелилият "Златната палма" „Дървото на живота”, използват явления с астрономически мащаби за фон на преживяванията на отделния човек в неговия малък свят. ... още »
от Янко Терзиевcapital lightВинаги е хубаво, когато автор се завръща към нещата, заради които го обичаме. След интернационална кариера с променлив успех ("Небеса", "Парфюмът", "Интернешънъл") режисьорът на "Бягай, Лола" е отново в Берлин и прави това, което може най-добре – динамична и увличащо разказана приказка за любовта.Любов, пулсираща с ритъма на модерните хора, вън от конвенциите на жанровото разказвателно кино, срещу условностите на обществото. "Три" (Drei) е свободен, искрен и краен – европейският арт филм от ново поколение.Ключ към темата му е стихотворението на Херман Хесе "Стъпки" (Stufen), изрецитирано цялото веднага след пролога.То е химн на свободния и опитващ човек ("Сърцето трябва/ при всеки жизнен повик/ да е готово за раздяла и начало ново"), въстава срещу привързаностите от всякакъв вид, дори най-свещените (като родина). Прологът е арт в чист вид – бял фон, жена (хореографката Саша Валц) и двама мъже в черно разказват в метафоричен танц бъдещия филм, всеки минава през ръцете на всеки.Хана (Софи Ройс) и Симон (Себастиан Шипер) са берлинчани с активен културен живот, тя води предаване по телевизията за "изкуство, екология и всекидневен живот", той изработва големи скулптури и инсталации по заявка на артисти. Заедно са от 20 години, без брак и деца (тя отказва), любовта им отдавна е навик. От рутината ги вади самоубийството на неговата майка (Ангела Винклер от "Изгубената чест на Катерина Блум"). Като запален нумеролог тя е избрала минутите на последния си час и броя на финалните хапчета да са кратни на 3. Нейното любимо стихотворение е Stufen, припомня го на сина си от отвъдното.Третият човек в уравнението им е с показателното име Адам Борн (Девид Щрисоу), русоляв ариец микробиолог, занимаващ се с генетични експерименти. Хана го вижда на строга научна лекция и получава еротични видения (по екстремните реалистични картини на Джеф Кунс). Симон го среща в призрачно осветен нощен басейн и има порив да му покаже белега от скорошната си операция на гениталиите. Адам става утешител и на двамата, без да знае, че те имат нещо общо. "Три" е откровен, без да е вулгарен, деликатен, без да спестява нищо от случващото се с телата.Интересът на Тиквер е към перипетиите на духа. Тезата му е, че без промяна няма хармония. Аргументите му са по границата на философията и науката. За мултплексната публика филмът ще е интелектуално предизвикателство - цитират се Ерих Фром и Спиноза, клонират се стволови клетки под микроскоп, включено е парче от спектакъл на американския театрален авангардист Робърт Уилсън. Но без това да убива човешкото в персонажите, напротив (както сме го виждали при Годар) - прави ги по-живи, реални, съвременни. "Изкуството има нужда от контекст" е буквална реплика от филма. И "Три" е изкуство.При Тиквер формата е неразделна от съдържанието - така беше в "Бягай, Лола", така е и тук. Симетрични композиции се редуват с пулсиращ полиекран, в чиито части текат паралелни действия. Търсен е хаосът и многообразието на живота, камерата е авторовият коментар.Тя постоянно прескача от субективната гледна точка на терзаещите се с метаморфозите си герои към обективния поглед на неутралния разказвач. Според Тиквер това е начинът му да покаже "летежа на времето, защото се случват твърде много неща и животът ни е много наситен". Толкова наситен, че понякога решението е кратно на 3. ... още »
След като през първия уикенд от разпространението си „Здрач: Зазоряване – Част 1“ събра рекордните 138 милиона долара, интересът на американската публика не спада вече близо месец.Филмът оглавява бокс офиса отвъд океана трета поредна седмица и нито едно ново заглавие не успява да го събори от челната позиция.У нас предпоследната част от сагата „Здрач“ вече наближава половин милион лева. 50 хиляди българи са го гледали от премиерата му на 18 ноември досега.ЗА ФИЛМА„Здрач: Зазоряване – Част 1“ ни води към дългоочакваната развръзка на поредицата, когато Бела и Едуард ще сключат брак. Най-после се поставя ребром въпросът как простосмъртната ще премине към лагера на вампирите. Бела забременява, а бебето, което расте много бързо в нея, заплашва да я унищожи. Върколакът Джейкъб все още е луд по нея и предстои да видим на какво е готов заради любовта си.• 29 трейлъра »• Промо снимки »• Снимки от филма »• Плакати » ... още »
Филмовата легенда и носителка на награда "Оскар" Хелън Мирън най-вероятно ще вземе участие в новия проект "Alfred Hitchcock and the Making of Psycho", посветен на живота и кариерата на "Краля на психо-трилъра", Алфред Хичкок.Преговорите между актрисата и създателите на лентата все още са в начален стадий, но ако се стигне до споразумение, Мирън ще се превъплъти в ролята на съпругата на култовия режисьор – Алма Ревил.Ще й партнира друга легендарна личност в света на седмото изкуство – носителят на "Оскар" Антъни Хопкинс, който ще изиграе самия Хичкок. Очаква се режисурата да е дело на Саша Джерваси, познат ни досега предимно като сценарист на филми като "Терминалът" и "Престъплението на Хенри".Снимките на "Alfred Hitchcock and the Making of Psycho" ще започнат през април 2012 година, като продукцията ще е основана на едноименната книга на американския писател Стивън Ребело, публикувана през 1990 година. ... още »
В седмицата между 8 и 15 декември, гласуване на фен страницата на Discovery Networks България ще определи кое е любимото предаване на българските зрители на Discovery Channel за 2011.Претенденти за тази титла са „Треска за злато: Аляска“, „Най-добрите сред най-добрите“, „И аз мога да го направя!“, „Свръхчовеци със Стан Лий“ или „Тайсън е насреща“.Поредицата фаворит ще бъде излъчена в специален четиричасов маратон на 25 декември от 22:00 часа. Facebook приложение, достъпно на https://www.facebook.com/Discovery.Networks.Bulgaria дава възможност на всеки от зрителите да избере любимото си предаване и по този начин да го направи част от програмата в Коледната нощ.Притежателите на смартфони могат да влязат директно в апликацията чрез прикачения QR code. Един от гласувалите може да спечели 40 инчов LED телевизор, а други 100, ще облекат тениска на Discovery Channel на Коледа.Празничният сезон по Discovery Channel ще бъде наситен и с други любими поредици на българските зрители. От 24ти до 31ви декември, всеки ден между 11 и 15 часа, зрителите ще могат да гледат специални четиричасови маратони.На 24 декември ще видим „Огромни кораби“, а в деня на Коледа - специалните документални филми, заснети след земетресението в Япония на 11 март 2011 - „Мегаземетресение” и “Ядреният кошмар“, последвани от „Тайните на Спецтим 6“, „Последният полет на космическата совалка“, „Опасната Вселена: Апокалипсис“. В седмицата между Коледа и Нова година ще успеем да видим отново някои от най-интересните епизоди на Атлас "Дискавъри", които ще ни разходят из Русия, Италия, Австралия и Китай.На 31 декември от 11:00 часа ще започне поредното приключение на Беър Грилс в „Оцеляване на предела”.В новогодишната нощ, зрителите на Discovery Channel ще могат да се забавляват с 6 епизода на „Идиот в чужбина” от 21:00 до 3:00 на 1 януари. ... още »
От 12 декември по TLC стартира премиерната поредица „Най-лошата майка на света“. Предаването ще се излъчва всеки понеделник от 21:00 часа.В най-новата поредица на TLC, посветена на отглеждането на деца, „Най-лошата майка на света“ Ленор Скенази се отправя на мисия да направи децата ни по-самостоятелни и да им позволи сами да открият истинския свят. През 2008 г. Скенази попадна в заглавията на вестниците и е критикувана за решението си да позволи на деветгодишния си син да пътува съвсем сам в нюйоркското метро. С това Скенази си спечелва прякора „най-лошата майка на Америка“, а в тази нова поредица тя ще се изправи срещу прекомерно грижовни родители, които се стремят да предпазват децата си от всичко. ... още »
През 2008 г. се носеха слухове, че Мартин Скорсезе има намерение да адаптира романа на Шусако Ендо „Silence" - история за йезуитски мисионери в Япония от 17-и век. Най-накрая тези слухове се потвърдиха официално - самият режисьор обяви, че това ще е следвщият му филм.Смяташе се, че следващият проект на режисьора на „Разяреният бик" ще е по трилъра на норвежкия писател Йо Несбьо „The Snowman". В интервю за Radio 5 обаче Скорсезе разкри, че адаптацията на норвежката книга ще трябва да изчака реда си.„Надявам се следващият ми филм да е по книгата на Ендо „Silence". Всъщност не се надявам, ние буквално подготвяме нещата в момента."Проектът звучи обещаващо - книгата от 1966 г. е посветена на преживяването на мисионерите, които трябва да се сражават с търговци от противникови европейски нации, и преследването на християните от японските феодали.Очаква се, че във филма да се появи Даниел Дей-Луис, но в момента той е ангажиран с ролята си в „Lincoln". Или както каза самият режисьор „Даниел работи със Стив сега, Стив Спилбърг." „Silence" трябва да излезе по кината през 2013 г. ... още »
София Филм Фест и Jameson Irish Whiskey отбелязват 10 години от началото на инициативата в БългарияЛегендарният JAMESON SHORT FILM AWARD се завръща за десета поредна година в България в търсене на нови впечатляващи таланти на Седмото изкуство. Вече далечната 2003 година ще остане в историята на киното у нас със създаването на един от най-успешните конкурси за късометражни филми.В рамките на партньорството си с предстоящия 16-и Международен София Филм Фест, Jameson Irish Whiskey за пореден път ще връчи наградата от 6000 евро на победителя в надпреварата. С този чек общият награден фонд, осигурен от JAMESON през годините ще достигне внушителните 60 000 евро, отишли изцяло в подкрепа развитието на младите творци в България.„Изградихме традиция, която успяхме да съхраним и този юбилей е най-голямата награда за нашите усилия. Партньорството ни с Международния София Филм Фест е истински модел за провеждане на подобен род конкурси и сме сигурни, че и след още 10 години отново ще сме тук, за да подкрепяме стойностните идеи и талантливите режисьори в България“ - това споделя Елена Илиева, Маркетинг Мениджър, Jameson Irish Whiskey.Наградата Jameson e създадена като съвместна инициатива на Jameson Irish Whiskey и Европейската Асоциация на филмовите фестивали преди 14 години. Първоначално наградата се връчва на 18 фестивала в различни точки по света, а у нас се появява за първи път през 2003 година. В последните 6 години призът Jameson се връчва само в България и Ирландия.В миналогодишното издание София Филм Фест и Jameson Irish Whiskey връчиха 9-ата наградата за най-добър български късометражен филм на режисьора Павел Веснаков за 17-минутния игрален филм „Влакове”.Показателно е израстването на творците, спечелили приза през годините. Носителят на наградата Jameson за 2005 г., Драгомир Шолев, през настоящата 2011 г. спечели Голямата Награда на София Филм Фест с филма си „Подслон“. Наградата на Jameson през годините е била присъждана и на вече утвърдили се имена като Андрей Паунов и Борис Десподов, Петър Вълчанов, Светла Цоцоркова и други. Крайният срок за участие в предстоящото издание е 23 януари 2012 година. Всички филми с над 50% българско финансиране и времетраене до 30 минути, заснети след 1 януари 2011 година и отговарящи на регламента на конкурса, могат да се включат в състезанието. Формуляр и условия за участие могат да бъдат намерени на www.siff.bg. Документите и филмите трябва да бъдат предоставени в срок в офиса на София Филм Фест - 13 етаж на административната сграда на НДК.За селекцията на 12-те най-добри късометражни филма отговаря специална комисия в състав:Камен Донев – актьор, режисьорКрум Родригес – оператор Мариан Вълев – актьорГеновева Димитрова – киновед Павел Веснаков – режисьор, носител на наградата Jameson за 2011 годинаВ началото на февруари те ще обявят 12-те претенденти за голямата награда, а международното жури на 16-ия София Филм Фест ще посочи победителя.Награда Jameson – победители 2003-20112011 ВЛАКОВЕ, реж. Павел Веснаков2010 ПРИКАЗКИ, реж. Николай Василев 2009 3 СЕСТРИ И АНДРЕЙ, реж. Андрей Паунов, Борис Десподов2008 СЕМЕЙНА ТЕРАПИЯ, реж. Петър Вълчанов2007 МИНУТИТЕ СЛЕД ТОВА, реж. Николай Тодоров2006 ЧЕРНО НА БЯЛО, реж. Андрей Цветков2005 ПРЕДИ ЖИВОТА, СЛЕД СМЪРТТА, реж. Драго Шолев2004 ЖИВОТ СЪС СОФИЯ, реж. Светла Цоцоркова2003 YELLOW, реж. Иван Русев ... още »