|
ФИЛМ
|
Голди Хоун води преговори, за да изиграе ролята на майка на Ейми Шумър в комедията „Майка/Дъщеря” („Mother/Daughter”) на Фокс. Филмът ще отбележи първата поява на Хоун в киното от 2002 г. насам, когато си партнира със Сюзън Сарандън в „Рок завинаги”. Премиерната дата на комедията в САЩ вече е набелязана за 12 май 2017 г. Ейми Шумър е авторка на проекта, а сценарият, който разглежда взаимоотношенията между майка и дъщеря с произтичащите от тях недоразумения и проблеми в комедийна светлина, е дело на Кейт Дриполд. С режисурата ще се заеме Джонатан Ливайн („50/50”). ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Дито Монтийл („Man Down”) ще екранизира собствения си роман „Клакьорът” („The Clapper”). В главната роля на Еди Кръмбъл, който работи като клакьор, готов да ръкопляска срещу заплащане по време на записите на всякакви телевизионни предавания, сериали и прочее, ще видим Ед Хелмс. Аманда Сайфред ще е в ролята на неговата приятелка Джуди, която работи в бензиностанция. Когато Еди е посочен сред зрителите случайно една вечер от не друг, а Джей Лено, той решава, че неговите 15 минути слава са дошли. И това преобръща живота му. Все още няма планирана дата за снимки на филма, който се очертава като пародия на идеята за моменталната слава, която спохожда някой случаен човек и недоразуменията, които протичат от това. ... още »
|
|
|
АРТИСТ
|
Една от основните фигури на кинофестивала в Кан Тиери Фремо ще остане да работи за форума. Това потвърди лично той в съобщение в блога си, след като миналата седмица се появиха слухове, че е получил много добро финансово предложение от частния сектор. Фремо сподели, че предложението наистина съществува, но той го е отказал в полза на фестивала.Той работи в най-престижния филмов форум във Франция от 2001 г., като от 2007 е генерален делегат. В тази си роля той е отговорен за селекцията на филмовите заглавия, както и с други артистични задачи, сред които връзки с различните студия. Според мнозина заздравяването на връзките на Кан с Холивуд става именно благодарение на усилията на Фремо. Той работи рамо до рамо с Жил Жакоб, който беше президент на фестивала от 1977 г. до оттеглянето си през 2001 г. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Тази година подаръците, които ще отнесат у дома си номинирани за „Оскар” в категориите за актьорско майсторство и режисура с т. нар. подаръчна торбичка, са на стойност 200 000 долара. Миналата година стойността им беше „едва” 125 000 долара. Най-скъпият подарък сред тазгодишните е 10-дневна екскурзия до Израел (55 000 долара), следван от хайк из Япония на стойност 45 000 долара. На същата стойност е и неограничени услуги рент-а-кар от Ауди. Козметиката за лице Лизора предлага доживотна доставка на своите кремове на стойност 31 200 долара. Дамите имат шанса да се възползват и от процедура за повдигане на бюста за 250 долара. Включена е и лазерна епилация на лицето за 5530 долара. ... още »
|
|
|
ФИЛМ
|
Това е удивителната истинска история на отличения с награда Пулицър екип „Спотлайт“ от разследващи журналисти на в-к Бостън Глоуб, който през 2002 г. шокира града и света с разкритията си, че католическата църква систематично е прикривала многобройни случай на педофилия, в които са замесени над 70 местни свещеници.Почти 14 години след шокиращите откровения, вибрациите от разследването на сексуалните злоупотреби на духовници в Бостън продължават да отекват в рамките на католическата йерархия по целия свят. „Църквата обръща внимание на въпросите повдигнати в нашия филм и промените в институцията отчасти са наложени от работата на екипа на „Спотлайт", - казва продуцентът Майкъл Шугар.Джонатан Кинг от Participant Media добавя: „Екипът на „Спотлайт“ от Бостън Глоуб разказа изключително болезнена история, която промени света. За да се стимулира по-нататъшен напредък по темата, компанията създаде интернет страница с информация как зрителите могат да предприеме действия по отношение на въпросите, повдигнати от филма. За целта могат да посетят www.TakePart.com/Spotlight.ФАКТИ ОТ „СПОТЛАЙТ“ *• През 2002 г. екипът на „Спотлайт“ публикува близо 600 истории за сексуални злоупотреба на повече от 70 свещеници, чиито действия са били прикрити от Католическата църква.• През декември 2002 г. кардинал Лоу подава оставка от Бостънската архиепископия и отново е назначен в Санта Мария Маджоре в Рим.• 249 свещеници от Бостънската архиепископия са били публично обвинени в сексуално насилие.• Към 2008 г. 1476 жертви за станали жертви на злоупотреби от свещеници в района на Бостън. • По целия свят 6427 свещеници са обвинени в сексуални злоупотреби срещу 17259 жертви. • След доклада на „Спотлайт“ са разкрити сексуални злоупотреби от страна на свещеници на Католическата църква в 105 града в САЩ и 102 епархии по целия свят в Аржентина, Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Чили, Колумбия, Хърватия, Доминиканска република, Англия, Франция, Германия, Индия, Ейре, Кения, Мексико, Нова Зеландия, Нигерия, Северна Ирландия, Норвегия, Перу, Филипините, Полша, Шотландия, Сенегал, Сиера Леоне, ЮАР, Испания, Танзания и Венецуела.*според база данните на www.bishop-accountability.org, съставени от Тери МакКирнан. ... още »
|
|
|
ГОРЕЩА ТЕМА
|
Оскарите наближават и кампанията за най-известната кино надпревара е в разгара си. Всякакви ПР-специалисти, публицисти, мениджъри, продуценти и филмови агенти кръжат из Холивуд и промотират агресивно своите ниско бюджетни хитове или блокбастърите си. Истината е, че това своеобразно състезание, не е само за слава. Всъщност, в повечето случаи спечелилите Оскар филми увеличават преходите си, а екипите реализирали ги, инжектират в кариерата си нови хоризонти за развитие. Ето и някои други факти, свързани с най-престижните филмови награди в света.- Членовете на Академията, които гласуват за Оскар, имат следния (проблематичен, както се оказа напоследък) състав – 94% са бели, 77% са мъже и средната им възраст е 62 години.- 56% от номинираните филми за „Най-добър филм“ са излезли на екран през ноември или декември месец на предходната година.- Кампанията за спечелването на Оскар за „Най-добър филм“ осреднено струва десет милиона долара.- Половината от тази сума е употребена за различни видове реклама.- Реклама на първа страница (по време на кампанията за Оскар) на „Hollywood Reporter“ струва не по-малко от 72 000 долара!- Продуцентите на филма „Сблъсъци“ от 2005г., който печели Оскар за „Най-добър филм“, похарчват 250 000 долара за DVD скрийнъри, които масово се раздават в Холивуд. Смята се, че това довежда до скандалното му спечелване на наградата. Преди това филмът „Планината Броукбек“ е спечелил всички важни филмови награди през сезона и се предполага, че наградата му е сигурна. - На PR-консултантите по време на кампанията се заплаща 10-15 хиляди долара, плюс бонус от около 20 хиляди долара при евентуална печалба.- Цената за „козметичната“ подготовка на актриса, която ще се разходи по червения килим, е около 3500 долара. Това не включва нито роклята, нито бижутата, тъй като те се дават от дизайнерските къщи, за да рекламират продуктите си и обикновено след церемонията се връщат обратно. - Всъщност статистически погледнато спечелването на Оскар за „Най-добър филм“ увеличава приходите му в бокс офиса със средно три милиона долара.- Странно е, но спечелването на „Златен Глобус“ увеличава приходите на спечелилите „Най-добра комедия“ и „Най-добра драма“ със средно 14.2 милиона долара.На пръв поглед този факт изглежда необясним, но при по-сериозно вглеждане в обстоятелствата има своето обяснение. От една страна, причината за това е, че наградите „Златен Глобус“ се случват много по-рано от оскарите, те са по-близо във времето до премиерата на филмите по кината, когато те са все още много по-актуална тема от културния живот. От друга страна, всички знаят, че наградите „Златен Глобус“ са нещо като генерална репетиция за оскарите. Именно затова, спечелилите филми получават много медийно (при това безплатно) внимание, заради факта, че те са потенциални оскар победители. Целият този рекламен шум, разбира се, се конвертира в бокс офис приходи.- Победителят в категорията „Най-добър актьор“ може да очаква повишаване в хонорара си от около 3.9 милиона долара.- За „Най-добра актриса“ това повишение е само около 500 000 долара.- Статистически е възможно да се предположи с голяма сигурност победителя в повечето категории. 77% сигурност за „Най-добър филм“, 93% за „Най-добър режисьор“, 77% за „Най-добър актьор“ и 77% за „Най-добра актриса“.- Нефинансовите придобивки на едно студио, произвело „Най-добър филм“, могат да бъдат оценени средно на седем милиона долара.Тези финансови факти звучат противоречиво, но имат своето обяснение. Ако сравним средния допълнителен приход от печеленето на Оскар – 3 милиона долара и средния разход на кампанията за това – 10 милиона долара, се оказва, че няма много икономически смисъл в това скъпо промотиране на филми. Всъщност обяснението на тази „холивудска митология“ се крие точно в тези нефинансови приходи. Това са по-скоро преимущества, които се изплащат в по-дългосрочен план. Чрез това своеобразно филмово състезание - новите и стари играчи на пазара, показват или затвърждават бранда си. С тези кампании завоалирано прокарват и налагат политики и тенденции, с които Холивуд се конституира като диктатор на кино пазара и кино бизнеса САЩ и по света.Да не забравяме, че в Меката на киното си токова голям, колкото е голямо самочувствието ти, а какъв по-голям тласък на самочувствието от спечелването на Оскар. Така че, каквито и пари да губи Холивуд, те със сигурност си „струват“.ДАС ... още »
|
|