След невероятния успех на Клети създания зашеметяващата Ема Стоун и несравнимият Йоргос Лантимос отново обединяват сили в новата триптих басня Благи деяния от 6 септември само в кината. Впечатляващата продукция изследва коварните и интригуващи теми за властта, контрола, свободната воля и динамиката на човешките взаимоотношения, представени по типичния за скандалния режисьор начин. През изминалата събота Благи деяния предизвика абсолютен фурор по време на представянето си на фестивала в Кан и затвърди позицията си на творба с дръзка оригиналност, порочен хумор и необикновена ексцентричност, а Джеси Племънс грабна наградата за най-добър актьор за ролята си във филма.
Антологията Благи деяния разглежда три самостоятелни истории, в които едни и същи актьори, сред които Джеси Племънс, Уилем Дефо, Маргарет Куали, Хонг Чау, Хънтър Шейфър, Джо Алуин, Мамуту Ати и Стоун, играят различен персонаж. Запознаваме се с мъж без право на избор, който се опитва да поеме контрола над собствения си живот; с полицай, който е разтревожен, че изчезналата му в морето съпруга се е завърнала и изглежда като друг човек; с жена, решена да открие конкретен човек със специални способности, на когото е предопределено да се превърне в изумителен духовен водач.
„Мисля, че е интересно да наблюдаваме как човек може да си мисли, че има контрол над нещата или че е свободен да решава, а когато му се даде абсолютната свобода, му е трудно да се справи с нея и да се ориентира. Това е микрокосмос на реалния живот и как хора, които изглежда сякаш нямат никаква власт, контролират хора, които може да изглеждат много по-силни.“ споделя Лантимос.
Първият трейлър ни връща към стила на Йоргос, изпълнен с груба студенина, с която той се прочу. Видеото успява да събуди интереса и само да загатне за това, което ни предстои.
;
Режисьор е Йоргос Лантимос (Клети създания, Фаворитката, Омарът, Кучешки зъб) и написан от Ефтимис Филипу (Омарът, Убийството на свещения елен, Кучешки зъб) и Лантимос. Продуценти са Ед Гийни и Андрю Лоу, Кася Малипан и Лантимос. Актьорският състав включва двукратната носителка на „Оскар“ Ема Стоун (Клети създания, Ла Ла Ленд), Джеси Племънс (Силата на кучето), Уилем Дефо (Клети създания, Проектът „Флорида“), Маргарет Куали (Клети създания, Maid), Хонг Чау (Китът, Менюто), Мамуту Ати (Black Box), Джо Алуин (Фаворитката) и Хънтър Шейфър (Еуфория) и др.
MTV обяви номинациите за предстоящите филмови награди, които ще се раздадат на 7 май и за първи път освен кинопродукции, телевизията ще раздаде призове и за ТВ програми. Петте номинирани в категорията за филм на годината са „Красавицата и Звяра”, „Логан: Върколакът”, „The Edge of Seventeen”, “Rogue One: История от Междузвездни войни” и “Get Out”. Номинираните за най-добра ТВ продукция са шест: „Игра на тронове”, „Атланта”, „Малки сладки лъжкини”, „Странни неща”, „This Is Us” и „Insecure”. В актьорската категория номинациите са за Ема Уотсън и „Красавицата и Звяра”, Джеймс Макавой за „На парчета”, Тараджи П. Хенсън за „Скрити числа”, Хю Джакман за „Логан”, Хейли Стейнфелд за “The Edge of Seventeen” и Даниел Калуя за “Get Out”. “Get Out” е лидер сред претендентите с общо 6 номинации, следван от „Красавицата и Звяра” и „Странни неща” с по 4 номинации. ... още »
Шварценегер оповести, че няма намерение да участва в четвъртата част на „Непобедимите”, ако Силвестър Сталоун не е сред актьорския състав. „Няма как „Непобедимите” да съществува без Слай. Никога няма да се снимам без него!”, заяви актьорът. Терминаторът” сподели, че е разочарован от сценаристите, които са разработили неговия персонаж в третата част. „Първите две серии на „Непобедимите” са блестящи. Но в третата част ролята ми не е много добре развита. Може би някои хора не мислят така, но аз смятам, че можех да дам повече от себе си. Подчертавам, че много харесвам този франчайз.” Преди дни Сталоун разочарова феновете на поредицата като каза, че няма да работи по „Неудържимите 4” заради творчески различия с продуцента Ави Лърнър. ... още »
Колин Фарел е в преговори за участие в новия проект на носителя на „Оскар” Стив Маккуин „Вдовици” („Widows”). Филмът следва група жени на престъпници, чиито мъже са убити по време на обир и те решават да се заемат с делата на мъртвите си съпрузи. Фарел ще бъде в ролята на политик, който е замесен в плановете на вдовиците. Сред потвърдените имена в каста са Виола Дейвис, Мишел Родригес, Елизабет Дебики и Лиъм Нийсън. Сценарият ще бъде дело на Джилиън Флин, по чийто роман беше заснет „Не казвай сбогом” („Gone Girl”).На 23 юни по екраните излиза новият филм на София Копола „Измамените” (“The Beguiled”), където Колин Фарел си партнира с Никол Кидман, Ел Фанинг и Кирстен Дънст. ... още »
Майкъл Кийтън вероятно ще се превъплъти в злодея, който експлоатира малкото слонче Дъмбо и майка му в предстоящата игрална версия на класическата анимация на „Дисни” „Дъмбо” („Dumbo”). Това ще е четвърта среща на Кийтън с Тим Бъртън след „Батман се завръща”, „Батман” и „Бийтълджус”. Говори се, че двамата може да работят отново заедно и по продължение на „Бийтълджус”(“Beetlejuice”).Ева Грийн и Дани де Вито вече са потвърдени в каста, в момента се водят преговори и с Колин Фарел. Сценарият е в ръцете на Ерън Крюгер, в чиято биография откриваме „Трансформърс” и „Предизвестена смърт” (“The Ring”).Оригиналната анимация на „Дисни” от 1941г. е отличена с „Оскар” за музика и с награда от фестивала в Кан за най-добра анимация. Филмът е с бюджет под 1 милион долара, което го прави най-евтината анимационна продукция на студиото. През 1981г. „Дъмбо” е първият филм на „Дисни”, който излиза на видеокасети. ... още »
От „Уорнър” потвърдиха, че в Румъния ще се снима “The Nun” с главен персонаж сестрата от „Заклинанието 2” (The Conjuring 2). Втората част на успешния хорър успя да донесе над 315 милиона долара световен боксофис при бюджет 40 милиона. Това ще е първата продукция на „Ню Лайн” и „Уорнър”, която ще се снима във филмовото студио „Кастел” в Румъния. На режисьорския стол е Корин Харди, чийто „The Hallow” спечели наградата на „Емпайър” за най-добър хорър. Сценарият е в ръцете на Гари Доберман, който има в актива си образцов хорър като „Анабел”(Anabelle), както и един от най-очакваните филми тази година – екранизацията по „То” на Стивън Кинг. Другият сценарист е Джеймс Уан, който е виновен за успеха на двете части на „Заклинанието”, а в режисьорската му филмография откриваме „Бързи и яростни 7” и „Убийствен пъзел”(Saw). Снимачният процес ще стартира на 3 май, а премиерата се очаква да е през юли 2018г. ... още »
Тоби Магуайър ще дебютира като режисьор и ще снима екранизация по романа на Ю Несбьо „Кръв на снега” (Blood on Snow). Сценарият ще напише самият Несбьо. Сюжетът ще се фокусира върху наемен убиец, който работи за един от най-влиятелните подземни босове в Норвегия. Един ден гангстерът решава да се отърве от собствената си съпруга, но задачата на килъра се усложнява, след като самият той се влюбва в жената.На 13 октомври по екраните трябва да се появи „Снежният човек” („The Snowman”) по едноименния роман на Ю Несбьо под режисурата на Томас Алфредсон („Дама, поп, асо, шпионин”) (“Tinker Tailor Soldier Spy”) със звезден актьорски състав включващ Майкъл Фасбендър, Ребека Фъргюсън, Вал Килмър, Шарлот Генсбур, Хлое Севини, Джеймс Д’Aрси и Дж. К. Симънс. ... още »
Отличеният с „Оскар” за сценария на „Форест Гъмп” Ерик Рот ще се заеме със сценария на новата версия на „Дюн”. Рот е сред топ сценаристите на Холивуд с образцови примери във филмографията си като „Вътрешен човек” („Insider”), „Али” и „Мюнхен”. На режисьорския стол ще седне Дени Вилньов. Legendary се сдобиха с правата на култовия роман на Франк Хърбърт, като идеята им е освен игрален филм да бъде заснет и сериал. През 2003г. „Дюн” беше обявен за най-продаваният научно-фантастичен роман с продадени над 20 милиона копия от издаването си през 1965г.Екранизацията на Дейвид Линч от 1984г. с участието на Кайл Маклоклън и Стинг се смята за един от големите провали през 80-те, като при бюджет от 40 милиона долара, продукцията успява да натрупа боксофис от 30 милиона. ... още »
„Единствено чрез съдната способност вложена в моя дух, аз разбирам онова, което смятах, че виждам с очите си“Рене ДекартЕдин от най-сложните и заплетени екшън филми, които се излъчват в момента е „Дух в броня“. В него Скарлет Йохансон води тежка борба, в търсене на отговори за едни от най-дълбоките философски въпроси. Всичко това се случва на фона на ослепителни ефекти, каскади, съчетани в невероятни кадри. Но какво точно се крие зад основната концепция на този зашеметяващ екшън? Тук ще се опитаме да извадим духа от неговата кибернетична броня, за да потърсим смисъла отвъд очевидното. Масамуне Широ основава своята творба „Дух в броня“ на оригинала, написан през 1967 год. от Артур Кьостлер, наречен „Дух в машина“. В него Кьостлер изследва идеята на картезианския дуализъм, базиран на философията на Рене Декарт – за симбиоза между съзнание и тяло. В най-основния си смисъл тя лежи на идеята, че съзнанието е прикрепено към мозъка и то е това, което го контролира, като двете са едновременно съвсем различни, но и взаимосвързани неща. И действително субективното съзнание и субективното възприятие, или т.нар. "квалия", е съвсем различно от всичко, което срещаме в нашата иначе материална Вселена. Т. е. материята сама по себе си не е способна да произвежда "квалия" – това е способността на индивида да има мисли, емоции, субективно съзнание и чувства.В този смисъл, невидимото (нематериалното), контролира ума, което е отправна точка към аналогията за дух, поставен в машина и произлизащата от тази идея за взаимозаменяемост на материята. Този феномен, се среща в значително количество религиозни схващания, като в конкретния случай ескалира до степен да бъде поставен въпроса за съществуване на съзнанието извън мозъка, извън материалното проявление на физиката. Кьостлер обаче отрича картезианската дуалност. Една от основните концепции, които той поставя на преден план е, че човешкото съзнание е непрекъснато променящ се „организъм“, който отива отвъд примитивните мозъчни структури. Логически това води до идеята за сблъсък между примитивната материя, която успява да вземе превес над духовното, чрез израз на емоции като нерационален гняв, омраза и нелогично взимане на решения. Духът сам по себе си е просто една илюзия, създадена между примитивните и по-сложните състояния на мозъка. Във вселената, наречена „Дух в броня“, създадена от Масамуне Широ липсва отрицанието, което срещаме при Кьостлер, но това води дори по-далече – определянето на духа не само като резултат от многослойна мозъчна еволюция, но и като фаза достигнала цяла система, която получава определено ниво на семантична сложност. Това означава, че духът е това, което разделя човека от биологичните роботи; без значение колко много природни органи са заменени от роботизирани такива, в рамките на отделното човешко тяло. Докато индивида запазва своя дух, той също запазва и усещането за себе си, за човечността, за идентичността. Когато духът е имплантиран в ново тяло той е уязвим. Централната тема за него, като резултат от еволюцията на биологичната и технологичната сфера е квинтесенцията на философската опора на „Дух в броня“. Въпреки, че цялата му вселена е определена като процес, в който най-предпочитаните елементи на две отделни ДНК линии се сливат, за да създадат трети ред ДНК, но елементът, свързан с непредсказуемостта е основен за процедурата.Така животът като робот, в рамките на вселената има известна доза неизвестност, вплетен в ДНК клетките. Кибернетичната технология е въвлечена до степен, в която духът на индивида (или съзнанието) може да бъде имплантиран в изцяло нова физическа форма. Но това я излага на опасност от промяна или „хакване“, които могат до доведат до цялостната подмяна на личността. От тук следва едно неминуемо заключение – колкото повече технологиите се свързват с нас и стават част не само от живота, но и от телата ни, толкова повече хората са изложени на опасност от злоупотреба. Greyklock ... още »